Nye muligheder for grænseoverskridende samarbejde

Torsdag eftermiddag mødes mere end 200 danske og tyske institutioner og organisationer ved den dansk-tyske grænse syd for Kruså. Her skal de høre nærmere om, hvordan de kan søge om tilskud til grænseoverskridende projekter.

De kommende seks år har EU sat 44 mio. euro af til grænseoverskridende projekter i Region Syddanmark og de nordtyske regioner.
Det sker gennem det såkaldte INTERREG IV A Syddanmark-Schleswig-K.E.R.N.-samarbejde.

Parterne bag INTERREG-programmet - Region Syddanmark og regionerne Schleswig og K.E.R.N – fokuserer de næste seks år på udvikling inden for tre områder:

• Styrkelse og konsolidering af den regionale videnbaserede økonomi
  • Udvikling af områdets rammebetingelser
  • Samarbejde i hverdagen og integration i grænseregionen

Pressen er velkommen

Pressen er velkommen til at deltage i torsdagens konference, der foregår på Hotel des Nordens Alte Zollstraße 44, D-24955 Harrislee, ved den dansk-tyske grænse syd for Kruså.

Efter velkomsten vil der blandt andet være mulighed for interviews med repræsentanter fra de programbærende parter, herunder Landrat von Gerlach, Geschäftsführer Dr. Henf og administrerende direktør i Region Syddanmark Kjeld Zacho Jørgensen.

På Region Syddanmarks hjemmeside kan man læse mere om INTERREG

Yderligere oplysninger fås hos:

INTERREG-koordinator Ingrid Clausen Tlf. 76 63 19 99, mobil 29 20 19 99

AC-fuldmægtig, Trine E. Spohr Tlf. 76 63 20 05, mobil 29 20 20 05