Første arbejdsdag i regionshovedsædet

De første medarbejdere har indtaget deres pladser i regionshovedsædet i Vejle

De første syv Region Syddanmark-medarbejdere har i dag haft første arbejdsdag i Region Syddanmarks hovedsæde – den nuværende amtsgård i Vejle.

Medarbejderne skal fungere som sekretariat for Forberedelsesudvalget/Regionsrådet i Region Syddanmark og for den administrative ledelse i regionen.

Der er indrettet arbejdspladser til medarbejderne i et stort lokale på 2. sal. Her er der også indrettet kontorer til regionsrådsformand Carl Holst og regionsdirektør Niels Højberg.

Medarbejderne er fundet ved interne opslag i de fire amter, der indgår i regionen.

Formelt udlånes medarbejderne til Region Syddanmark i hele 2006 af det amt vedkommende er ansat i. De syv medarbejdere vil blive fulgt af yderligere ca. 25 i marts måned.

Det midlertidige sekretariat kan kontaktes:
Region Syddanmark
Damhaven 12
7100 Vejle

kontakt@regionsyddanmark.dk

www.regionsyddanmark.dk

Fakta om regionshovedsædet

Region Syddanmarks hovedsæde i Vejle bliver i folkemunde kaldt Røde Orm på grund af sin langstrakte form og de røde mursten.

Bygningen er tegnet af C. F. Møllers Tegnestue og blev taget i brug som amtsgård 1. januar 1978. Bygningen indeholder ca. 255 kontorer, fordelt på 11.310 m2. Der er i alt ca. 1.300 vinduer.

Ud over kontorer indeholder stueetagen regionsrådssal/amtsrådssal, opholdsstue, gæstespisestue, kantine/køkken og et mødecenter med en række møderum.