Presseinvitation til borgermøde om sundhed på Østfyn

Politikere fra Region Syddanmark og Nyborg Kommune inviterer til borgermøde 25. oktober 2023 på Nyborg Gymnasium. På borgermødet vil region og kommune fortælle om de aktuelle planer for sundhedsvæsenet på Østfyn og gå i dialog med borgerne om deres erfaringer og ønsker til de lokale sundhedstilbud. Pressen er velkommen.

”Hvilke erfaringer har du med sundhedsvæsenet, og hvordan kan vi indrette det lokale sundhedsvæsen endnu bedre? Har du lyst til at dele dine erfaringer med os og gøre os klogere på, hvad der er allervigtigst for dig, når det gælder din sundhed, så kom til borgermøde i Nyborg.”

Sådan lyder invitationen fra politikerne i Region Syddanmark og Nyborg Kommune til borgerne i Nyborg og på Østfyn. De mange forskellige input fra borgerne skal give regionen og kommunen et afsæt for at planlægge, hvordan borgernes sundhedstilbud i og omkring Nyborg skal se ud fremover.

Nyt sundhedshus og ny profil for Nyborg Sygehus

Nyborg Kommune er i gang med at bygge et nyt sundhedshus, som efter planen står klart i 2024. Samtidig er regionen i gang med at beslutte, hvilke behandlingstilbud der fremover skal være på Nyborg Sygehus. Derudover ønsker region og kommune at styrke samarbejdet mellem sygehuset og de kommunale tilbud i Nyborg Kommune.

I slutningen af 2023 træffer politikerne endelig beslutning om fremtidens sundhedsvæsen på Østfyn.

Information om borgermødet

Borgermødet finder sted 25. oktober 2023 kl. 19-21 på Nyborg Gymnasium, Skolebakken 13, 5800 Nyborg, og pressen er velkommen.

Program for aftenen:

18.30: En let anretning til de fremmødte inden borgermødet går i gang

19.00: Velkomst ved regionsrådsformand Stephanie Lose og borgmester Kenneth Muhs

19.10: Oplæg om sundhedslandskabet i Nyborg i dag og i fremtiden

19.35: Gruppesamtaler mellem politikere og borgere: Hvad kan vi lære af borgernes erfaringer med det lokale sundhedsvæsen på Østfyn?

20.30: Pause – mulighed for kaffe og snak

20.45: Opsamling: Hvad har vi hørt i dag?

21.00: Tak for i aften

Borgerne kan give input online

Borgere, der ikke har mulighed for at deltage i borgermødet, kan give input via hjemmesiden www.viskaber.nyborg.dk til og med 27. oktober 2023.