Fortæl politikerne, hvordan vi får Danmarks bedste region

Politikerne i Region Syddanmark inviterer borgerne i Sydjylland og på Fyn til at komme med deres bud på, hvordan regionen bliver Danmarks bedste region at bo, leve og arbejde i. Det sker på møder 10. januar i Vejen og 12. januar i Odense.

Kan du tage bussen, derhen hvor du vil? Er der de rigtige kulturtilbud for dig? Og ligger den ungdomsuddannelse, du drømmer om, tæt nok på det sted, du bor?

Det er nogle af de spørgsmål, som politikerne i Region Syddanmark gerne vil i dialog med regionens borgere om. For lige nu arbejder politikerne med en ny regional udviklingsstrategi, som netop handler om, hvordan det fortsat skal være attraktivt at bo, leve og arbejde i Syddanmark.

Dialog om syddanskernes hverdag

Michael Nielsen (K), der er formand for Udvalget for Regional Udvikling i regionen, håber, at rigtig mange borgere vil tage imod invitationen:

- Mange tror nok, at regionen kun beskæftiger sig med sundhed og sygehuse. Men vi arbejder faktisk også med, hvor busserne skal køre, hvor ungdomsuddannelserne skal ligge, hvilke kulturtilbud der er rundt om i regionen, og hvordan vi håndterer følgerne af klimaforandringer. Alt sammen noget, som påvirker borgernes hverdag. Derfor er det vigtigt for os at høre, hvad borgerne ønsker af fremtiden blandt andet inden for disse emner.

Opfordring til at komme med ønsker

Region Syddanmark afholder mødet to steder i regionen – den 10. januar i Vejen og den 12. januar i Odense. Alle er velkomne, og på mødet har borgerne mulighed for at møde regionspolitikere og for at komme med deres bud på og ønsker til fremtiden i regionen.

Mulighed for at sætte præg på udvikling

Regionsrådsformand Stephanie Lose (V), Region Syddanmark, siger:

- Alle de input, vi får fra borgerne, kommer til at indgå i arbejdet med at udvikle regionen. Så jeg håber, at rigtig mange vil tage imod invitationen og på den måde være med til at sætte deres præg på udviklingen i Region Syddanmark.

Tid, sted, program og tilmelding

Der afholdes både et møde i Vejen og et i Odense. Så kan man melde sig til det møde, der passer bedst.

• Den 10. januar 2023 kl. 18-20.45 i Vejen Idrætscenter, hal 1, Petersmindevej 1, 6600 Vejen.
  • Den 12. januar 2023 kl. 18-20.45 i Tornbjerg Gymnasium, Skærmhatten 15, 5220 Odense SØ.

Der er tilmelding senest 3. januar 2023.

Mødet er åbent for alle, og det er gratis at deltage.