Tekniske problemer spænder ben for vaccinationsbookinger

Region Syddanmark oplever i disse dage tekniske problemer, når borgerne forsøger at booke tider på www.vacciner.dk. Regionen arbejder på at løse problemerne.

Mange syddanske borgere oplever for tiden, at de ikke kan booke tider til deres nødvendige 2 vaccinationer på www.vacciner.dk.

Årsagen er nogle tekniske problemer, der betyder, at borgerne ganske vist kan finde en tid til den første vaccination, men at de ikke kan finde en tid til vaccination nummer to. Man skal vælge to ledige tider i systemet, før man kan bekræfte og gennemføre den endelige booking.

Koncerndirektør i Region Syddanmark Kurt Espersen kan godt forstå, hvis borgerne er irriterede:

- Det er en virkelig frustrerende situation at stå i, når man gerne vil gøre sin borgerpligt og blive vaccineret - og måske ovenikøbet har ventet i kø for at komme til at booke en tid. Vi har fået rigtig mange henvendelser fra borgere, der er trætte af det, og vi arbejder på højttryk for at få det løst. Jeg håber, at de berørte borgere vil bære over med os og holde en god tone over for de mange medarbejdere, der sidder og besvarer opkald. Vi gør alt, hvad vi kan for at hjælpe så mange som muligt, så hurtigt som muligt.

Netop i disse dage har en meget stor gruppe borgere fået en invitation til vaccinerne fra Sundhedsstyrelsen, og det øger trykket på systemet og regionens hotline.

De mange nye inviterede skal nok blive vaccineret i takt med, at vaccinerne lander i Region Syddanmark, men da regionen kun får mindre antal doser, så kan det godt være, at man må vente et par uger på vaccinationen, selvom man har fået invitationen nu.

Kurt Espersen uddyber:

- Borgerne skal nok blive vaccineret. Det lover jeg. Men leveringskadencen og de midlertidige tekniske problemer gør, at vi bliver nødt til at ruste os med tålmodighed, selvom det er svært efter et langt corona-år.

Region Syddanmark har en forhåbning om, at de tekniske problemer er løst i starten af næste uge.

Yderligere oplysninger

Koncerndirektør Kurt Espersen, Region Syddanmark – kan kontaktes via presserådgiver Carsten Bruun, mobil 20 26 33 92

Presserådgiver

Carsten Bruun