Lægedækningen er nu så god i Grindsted at midlertidig udbudsklinik lukker

Region Syddanmark lukker den midlertidige klinik, som alles Lægehus har drevet i Grindsted. Klinikken lukker 30. juni 2020.

Der er nu så mange praktiserende læger i Grindsted og omegn, der har åbent for tilgang af patienter, at Region Syddanmark lukker den midlertidige udbudsklinik i Grindsted pr. 30. juni 2020.

Klinikken blev oprettet, fordi der var mangel på læger, men nu er lægedækningen i området, som den skal være.

Udvalgsformand Bo Libergren (V) fra udvalget for det nære sundhedsvæsen siger:

- Jeg er rigtig glad for, at lægedækningen nu er så god, at der ikke længere er behov for en udbudsklinik i Grindsted. Samtidig vil jeg også gerne takke alles Lægehus, som stod klar, da vi havde brug for dem. De har gjort et rigtig godt stykke arbejde i en svær tid.

Patienter har fået brev

Udbudsklinikken i Grindsted har knap 2.200 patienter, der pr. brev i e-Boks er blevet orienteret om, at de fra 12. maj 2020 gratis kan skifte læge.

Lægeskiftet er først gældende fra 1. juli, hvor udbudsklinikken lukker.

Bestyrelsesformand Thomas Helt i alles Lægehus siger:

- Vi er naturligvis kede af, at vi må lukke en velfungerende praksis og arbejdsplads, som har serviceret borgerne i Grindsted med et tilbud, som borgerne har taget positivt imod. Dette tager vi naturligvis som et udtryk for, at vi har formået at levere et kvalificeret lægeligt tilbud, på et tidspunkt hvor ingen andre ville eller kunne.

- Vi må respektere den beslutning og strategi, som politikerne i Region Syddanmark har valgt. Vi vil i opsigelsesperioden naturligvis fortsætte vores arbejde med kvalificeret lægedækning, så hverken borgere eller vores samarbejdspartnere, oplever unødvendig utryghed.

Yderligere oplysninger:

Udvalgsformand Bo Libergren (V), Praksisplanudvalget, Region Syddanmark,

Bestyrelsesformand Thomas Helt fra alles Lægehus, mobil 2232 0220 – mail: th@wecarehld.dk

Bo Libergren