Ny lægeklinik på vej i Aabenraa

1. juli 2018 slår to læger og to sygeplejersker dørene op til en ny lægepraksis på Kilen 3 i Aabenraa. Patienter, der i dag går hos lægerne Henning Brodersen og Jens Lærkesen, som begge er på vej på pension, vil automatisk blive tilknyttet den kommende klinik.

Region Syddanmark har netop indgået aftale med Nordic Medicare A/S om, at de skal drive en lægeklinik i Aabenraa med to læger og to sygeplejersker fra 1. juli 2018.

Dermed er 2.450 borgere i Aabenraa, som vil blive tilknyttet klinikken, sikret lægedækning i de kommende år.

Driften af den nye klinik har været i udbud, da det ikke har været muligt at finde praktiserende læger, som vil overtage lægerne Henning Brodersen og Jens Lærkesens ydernumre, når de går på pension.

Afdelingschef Frank Ingemann Jensen fra Praksisafdelingen i Region Syddanmark siger:

- Jeg ser frem til et rigtigt godt samarbejde med Nordic Medicare A/S og glæder mig over, at borgerne i Aabenraa fortsat kan få god hjælp og behandling tæt på deres bopæl.

Lægerne Brodersen og Lærkesens klinikker ligger på to forskellige adresser i Aabenraa, men fra 1. juli skal patienterne fra de to klinikker finde vej til den nye klinik på adressen Kilen 3.

Sundhedsfaglig direktør og speciallæge, Niels H. Riewerts Eriksen, fra Nordic Medicare A/S siger:

- Vi vil ansætte nogle meget kompetente sygeplejersker og speciallæger til klinikken, hvilket vil sikre at patienterne opnår en yderst høj kvalitet i behandlingerne. Vores ambition er at sætte nye standarder i Region Syddanmark, hvorfor vi som i vores øvrige 14 andre klinikker vil have telefonisk åben fra kl. 8:00-18:00 alle hverdage og fra kl. 8:00-13:00 lørdage og søndage, siger han.

Kendte ansigter tager imod

Aftalen med Nordic Medicare A/S betyder, at der højst må være fire forskellige læger tilknyttet klinikken, fordi regionen ønsker, at det er kendte ansigter, der tager imod patienterne. De to sygeplejersker er fast tilknyttet klinikken.

De patienter, der pt er tilknyttet lægerne Brodersen og Lærkesen, vil modtage et brev om ændringen og bliver automatisk overført til den kommende klinik, med mindre de ønsker at skifte til en anden læge i Aabenraa, der har åbent for nye patienter. Lægeskift vil i denne sammenhæng være gratis.

Yderligere oplysninger

Afdelingschef Frank Ingemann Jensen, Praksisafdelingen, Region Syddanmark, telefon 2920 1381
Sundhedsfaglig direktør og speciallæge, Niels H. Riewerts Eriksen, Nordic Medicare A/S, telefon 5363 4823