Regionsrådet indkaldes til ekstraordinært møde om BIOS-sagen

Regionsrådet indkaldes til ekstraordinært møde tirsdag den 26. juli. Mødet handler om BIOS’ mulighed for tilbagebetaling af 31 mio. kroner.

Efter dagens møde mellem BIOS Ambulance Services og Region Syddanmark, hvor BIOS’ mulighed for tilbagebetaling af fejludbetalte 31 mio. kroner var omdrejningspunktet, er regionsrådet nu blevet indkaldt til ekstraordinært møde på tirsdag kl. 15.00.

Formand for Region Syddanmark, Stephanie Lose (V), siger:

- Vi har holdt møde med BIOS, og i overensstemmelse med vores tidligere udmeldinger, skal regionsrådet tage stilling til sagen.  Set i lyset af sagens væsentlighed og den store opmærksomhed, der er omkring det, vurderer jeg, at det er mest hensigtsmæssigt, at regionsrådet tager debatten nu.

- Der er ingen tvivl om, at mødet falder uheldigt i forhold til mange regionsrådsmedlemmers ferier, og at mødet giver en del ulejlighed for os alle sammen. Men er jeg også sikker på, at regionsrådsmedlemmerne har fuld forståelse for sagen og vil gøre, hvad de kan for at deltage.

Da sagen skal drøftes på det ekstraordinære regionsrådsmøde, har Stephanie Lose og regionen ikke flere kommentarer til sagen nu.