Ambulancerne kommer til tiden

Responstiden for ambulancer med udrykning har i de første 14 dage af september ligget på samme niveau, som da Falck stod for ambulancedriften i Region Syddanmark.

Det fremgår af en status over responstiden, Region Syddanmark har udarbejdet over de første 14 dage med reddere fra BIOS Ambulance Services og Responce A/S bag rattene i de syddanske ambulancer.

Dermed flugter den gennemsnitlige responstid, som er den tid, der går fra en ambulance med udrykning sendes afsted, til den er fremme, med responstiden under Falck.

I løbet af de første 14 dage af september har de tekniske disponenter på AMK-vagtcentralen, der modtager 112-opkaldene, sendt BIOS’ ambulancer afsted med udrykning 2.136 gange, mens Responce har kørt 753 gange med udrykning.

Ambulancekørsel med udrykning kaldes også A-kørsler, og det er A-kørslerne, Region Syddanmarks servicemål forholder sig til.

Region Syddanmarks mål for responstiden:

Delområde Fyn: 7,9 min.
Delområde Sydvestjylland: 8,6 min.
Delområde Sønderjylland: 9,8 min.
Delområde Trekantsområdet: 7,9 min.

Yderligere oplysninger:

Direktør Per Busk, Sundhed, Region Syddanmark, telefon 2172 6687