Strandvænget udbydes til salg

Regionsrådet i Region Syddanmark har valgt at sende Strandvænget i Nyborg til salg i et offentligt udbud. Regionsrådet skulle vælge mellem at overdrage ejendommen til statens ejendomsselskab, Freja Ejendomme, eller udbyde ejendommen selv. Regionen har oplevet interesse hos flere potentielle købere og vælger derfor at sætte det attraktive område til salg for en bredere skare af købere.

Strandvænget i Nyborg ligger smukt placeret ud til vandet med udsigt til Storebæltsbroen tæt på motorvejen, og Nyborg kommune er samtidig indstillet på at ændre lokalplanen for området i tæt samarbejde med køberen.

Derfor bør det være en meget attraktiv investering for den rette investor.

- Vi har haft et stående tilbud fra Freja Ejendomme, som vi har overvejet, men vi har også fået følere fra interesserede investorer. Jeg synes, at det er et helt enestående areal med store potentialer. Derfor er det rigtigst at sælge den attraktive ejendom i et offentligt udbud, siger regionsrådsformand Stephanie Lose (V).

Udbudsmaterialet skal nu udarbejdes af regionen, så arealet kan blive udbudt.

Strandvænget udgør et samlet etageareal på ca. 18.000 kvadratmeter, og grundarealet udgør ca. 16 hektar med et smukt parkanlæg og direkte adgang til stranden.

Strandvænget husede indtil 2014 sociale tilbud

Strandvænget har indtil november 2014 huset nogle af regionens sociale tilbud. Som et led i regionens modernisering af bygningerne på socialområdet viste det sig, at bygningerne ikke længere egnede sig til at rumme sociale tilbud. Det var ganske enkelt ikke muligt at ombygge Strandvænget til tidssvarende handicapboliger.

Derfor valgte regionen at bygge nye boliger og langsomt tømme Strandvænget med henblik på at sælge området.

Beboerne er flyttet til institutioner i Nyborg, Kerteminde og Fraugde.

Yderligere information

Regionsrådsformand Stephanie Lose (V), Region Syddanmark,