Region Syddanmark: Vi er tilfredse med afgørelsen

Klagenævnet for Udbud har i dag afvist den klage, som Falck har indgivet over Region Syddanmarks ambulance-udbud. Region Syddanmark er tilfreds med afgørelsen.

I august 2014 vandt BIOS Ambulance Service Danmark A/S og Responce A/S opgaven med at køre ambulancer i Region Syddanmark fra 1. september i år, fordi de to selskaber kom med de mest fordelagtige tilbud set ud fra en samlet vurdering af økonomi, kvalitet og leveringssikkerhed. Det betyder, at BIOS og Responce overtager opgaven fra Falck, som i dag kører alle ambulancerne i regionen.

Først i september 2014 klagede Falck til Klagenævnet for Udbud over regionens beslutning. Klagenævnet har nu behandlet sagen, og har i dag afvist Falcks klage.

- Vi er selvfølgelig tilfredse med, at klagenævnet har afvist Falcks klage. Det viser, at vi har fulgt de regler, der er omkring et udbud. Og at vi har givet alle, der bød på opgaven med at køre vores ambulancer en fair og korrekt vurdering af deres tilbud. Det korte af det lange er, at Falcks tilbud var for dyrt her i regionen, siger formanden for det præhospitale udvalg i Region Syddanmark Thyge Nielsen (V).

- Med klagenævnets afgørelse må al diskussion om ambulance-udbuddet være slut. Nu må vi give BIOS og Responce ro til at forberede den store opgave, de skal løse fra 1. september i år.

Yderligere oplysning

Formand for det præhospitale udvalg i Region Syddanmark, Thyge Nielsen (V), mobil 20 31 36 24 - træffes efter kl. 14.30 i dag.

Direktør i sundhed, Per Busk, Region Syddanmark, mobil 21 72 66 87