Holger Gorm Petersen står nu også bag regionens 2015-budget

Løsgængeren Holger Gorm Petersen tilslutter sig nu den kreds af regionsrådsmedlemmer, som står bag Region Syddanmarks 2015-budget.

33 af regionsrådets 41 medlemmer nu er med i aftalen om Region Syddanmarks budget til næste år, efter at løsgængeren Holger Gorm Petersen i dag har tilsluttet sig forligskredsen.

- Jeg har haft en god drøftelse med Holger Gorm, og vi er blevet enige om, at Region Syddanmark i år reserverer en pulje på én mio. kr. til det nationale videncenter for historie- og kulturarvsformidling i Jelling. Jeg har selv kæmpet for at få centret op at stå, så jeg er glad for at kunne bidrage til centrets konsolidering, siger regionsrådsformand Carl Holst (V).

Onsdag i sidste uge indgik regionsrådsmedlemmerne fra Venstre, Socialdemokratiet, Det Radikale Venstre, Det Konservative Folkeparti og Liberal Alliance et budgetforlig om Region Syddanmarks 2015-budget. Det er denne forligskreds, som Holger Gorm Petersen nu har tilsluttet sig.

- For mig er det vigtigt, at vi giver det nye historie- og kulturarvscenter i Jelling en rigtig god start. Carl Holst og jeg har nu fundet en god måde at gøre det på – og derfor har jeg tilsluttet mig forligskredsen, siger løsgænger Holger Gorm Petersen.

Region Syddanmarks 2015-budget bliver endeligt vedtaget på regionsrådets møde den 29. september 2014.

Regionsrådsformand Carl Holst (V), Region Syddanmark, mobil 40 32 52 10

Regionsrådsmedlem Holger Gorm Petersen, Region Syddanmark, mobil 28 35 28 98