Følg med i telefonventetiderne til Læge- og Skadevagten på hjemmesiden

Fra i dag skal syddanskerne huske at ringe 70 11 07 07, inden de tager på skadestuen. Telefonvisitationen til behandling på skadestuer og skadeklinikker gik i luften kl. 8, og på hjemmesiden kan interesserede allerede nu følge med i, hvor lang telefonventetiden er og hvor mange, der er kommet igennem.

I dag kulminerede måneders planlægning og forberedelse, da skadevisitationssygeplejerskerne satte sig til rette i visitationsrummet på Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg – klar til at tage imod opkald fra tilskadekomne borgere og hjælpe dem videre til den rette behandling.

Region Syddanmark forventer, at der både internt i regionen, men også i offentligheden vil være en del interesse omkring, hvor lang ventetiden i telefonen bliver, og derfor vil vi i opstartsfasen offentliggøre telefonventetiderne på hjemmesiden.

Vi forventer at offentliggøre seneste døgns ventetid omkring kl. 10 på hverdage.

I dag - den 1. april - planlægger vi desuden at offentliggøre telefonventetiden fra kl. 8 – 16, når opgørelsen er klar i aften.

Er man særligt interesseret i, hvordan formiddagen er forløbet, ligger der allerede nu en opgørelse over ventetiden fra kl. 8-12 i dag.

Regionens Læge- og Skadevagt får samme servicemål som Lægevagten hidtil har haft, og det betyder, at vi tilstræber, at:

• 80 procent skal komme igennem på telefonen indenfor to minutter.
  • 85 procent skal komme til indenfor tre minutter.
  • 90 procent skal komme igennem indenfor fem minutter.

Yderligere informationer:

Helene Vestergaard, afdelingschef, Sundhedsområdet, Region Syddanmark, mobil: 2920 1359