Carl Holst fortsætter som regionsrådsformand i Region Syddanmark

Natten til onsdag blev der indgået en konstitueringsaftale for regionsrådet i Region Syddanmark for den kommende periode.

Aftalen betyder, at Carl Holst (V) fortsætter som regionsrådsformand. Poul-Erik Svendsen (S) fortsætter som 1. næstformand, mens Thies Mathiasen (O) besætter posten som 2. næstformand.

Marianne Mørk Mathiesen (I) får sæde i det 17 mand store forretningsudvalg, ligesom hun bliver medlem af udvalget for Sundhedssamordning.

Aftalen sætter desuden navn på en række øvrige udvalg.

Konstitueringsaftalen blev indgået i to omgange - først mellem Venstre, Dansk Folkeparti og Liberal Alliance. Siden tilsluttede Socialdemokratiet sig aftalen.

Det vil sige, at 33 medlemmer ud af de 41 medlemmer i det nye regionsråd er med i konstitueringsaftalen.

Yderligere oplysninger:

Carl Holst (V) tlf: 40 32 52 10