Region Syddanmarks psykiatri- og socialdirektør stopper

Agnete Philipsen stopper som psykiatri- og socialdirektør ved årsskiftet for at gå på pension.

Agnete Philipsen stopper som psykiatri- og socialdirektør i Region Syddanmark ved årsskiftet for at gå på pension.

Agnete Philipsen, 61 år, har besluttet, at tiden er inde til at geare ned og stoppe i sit krævende direktørjob. Hun har derfor meddelt, at hun fastholder en allerede planlagt beslutning om at stoppe i regionen ved udgangen af 2011.

Stillingen ved at blive slået op

Stillingen som psykiatri- og socialdirektør er ved at blive opslået. Direktionen forventer, at den kan besættes inden 1. december med tiltrædelse 1. januar 2012 eller efter aftale.

Som psykiatri- og socialdirektør er Agnete Philipsen øverst ansvarlig for Region Syddanmarks tilbud til sindslidende og personer med særlige behov – for eksempel udviklingshæmmede.

Én af tre i regionens direktion

Sammen med regionsdirektør Mikkel Hemmingsen og sundhedsdirektør Jens Elkjær udgør hun Region Syddanmarks direktion.

Agnete Philipsen har bygget sin lederkarriere oven på sin oprindelige uddannelse som  sygeplejerske. Hun var psykiatridirektør i Sønderjyllands Amt frem til kommunalreformen.

Agnete Philipsen har været en del af Region Syddanmark fra starten 1. januar 2007. Først som psykiatrichef i Center Midt, fra slutningen af 2007 som psykiatridirektør.
I 2009 fik Agnete Philipsen også det sociale område under sig.