Brørup Sundhedscenter godt på vej

Bygningerne i det gamle Brørup Sygehus skal færdigrenoveres og gøres klar til det nye Sundhedscenter og tirsdag 17. august 2010 tages ”første spadestik” til ombygningen.

Siden sygehuset lukkede i 2008 har Region Syddanmark og Vejen Kommune samarbejdet om at fylde lokalerne op igen med regionale og kommunale ydelser.

Målet har været at skabe lys i alle vinduer, og det ser nu rent faktisk ud til at lykkes: Næste sommer vil alle lokaler være fyldt op igen.

Arrangementet finder sted tirsdag 17. august 2010 fra kl. 13.00-14.30. Adressen er Fredensvej 3A, 6650 Brørup.

Regionsrådsformand Carl Holst (V) og borgmester i Vejen Kommune Egon Fræhr (V) vil tage et fælles første spadestik.

Pressen er velkommen til at deltage.

Fakta

Da Brørup Sygehus lukkede og de sidste medicinske senge blev flyttet til Esbjerg, etablerede Region Syddanmark og Vejen Kommune ret hurtigt, i starten af 2009, i fællesskab et sundhedscenter, der skal være et fælles hjemsted for kommunale og regionale sundhedsopgaver. Målet var at skabe lys i alle vinduer, og det ser nu ud til at lykkes.
Sundhedscentret kommer til at rumme genoptræning - herunder KOL-rehabilitering og kronikerindsats – ældreområdet og hjemmepleje, veneklinik, jordmoder, blodbank, rygklinik, lægevagt, lokalpsykiatrisk Center og Lægeklinik.

Ombygningen indbefatter ca. 4.450 m2 til Sundhedscenter og Lokalpsykiatrisk Center.
Veneklinikken er pt. ved at blive renoveret og vil stå klar i løbet af september måned.
Jordmoder, blodbank, rygklinik og praktiserende læger er også i fuld drift og vil også være det under ombygningen. Funktionerne befinder sig alle pt. i lægeklinikken, som ligger i tilknytning til det gamle sygehus.

Lægeklinikken holdt åbningsreception i januar måned i år.
Psykiatrien forventes at kunne flytte ind i foråret 2011.
Man forventer at hele huset står klar til indvielse næste sommer.