Indvielse af Daghospital Tønder og ny MR-scanner

Torsdag formiddag den 14. april deltog regionsrådsformand Carl Holst (V) i den officielle indvielse af Daghospital Tønder og centrets nye MR-scanner.

Daghospital Tønder skal være med til at fremtidssikre det lokale sygehus ved fortsat at tilbyde effektiv og god behandling til lokalbefolkningen.

Den nye MR-scanner, der blev taget i brug i begyndelsen af denne måned, oplever allerede en stor efterspørgsel på billeddiagnostiske undersøgelser. Det medvirker til at få ventetiden ned på denne type undersøgelser - også andre steder i regionen.

I rundvisningen på Dagcenter Tønder og demonstrationen af MR-scanneren deltog også Tønders borgmester Laurids Rudebeck og Henrik Villadsen, lægefaglig direktør for Sygehus Sønderjylland og oversygeplejerske Jonna Bruhn.