Får vi frit sygehusvalg i Europa?

Region Syddanmark inviterer til seminar i Kolding den 8. oktober klokken 13.00 om grænseoverskridende sundhedsydelser og patientrettigheder i EU.

Europa Kommissionen vedtog i begyndelsen af juli 2008 et forslag til et direktiv om patientrettigheder i forbindelse med grænseoverskridende sundhedsydelser.

Hvad betyder det for regionerne og hospitalerne, der leverer sundhedsydelser? Og hvad betyder det for patienterne? Bliver det lettere i fremtiden at bruge f.eks. en speciallæge i udlandet?

Det kan du få svar på, når Region Syddanmark i samarbejde med Europa Kommissionens kontor i Danmark holder et seminar om grænseoverskridende sundhedsydelser og patientrettigheder. Seminaret giver mulighed for information og debat om forslaget, hvad det indeholder og hvilke konsekvenser, det kan få - for sundhedsvæsen, sygehuse og patienter.

Seminaret arrangeres som et fælles dansk-tysk seminar med tolkning. Deltagelse er gratis, men tilmelding nødvendig.