Kristendemokrat forholder sig realistisk

En spændt spidskandidat for Kristendemokraterne, Ruth Fibiger-Olesen, er i aften mødt op i valgcaféen i regionshuset

Foto: Jørgen Diswal.

- Jeg er meget spændt, men også træt efter valgkampen. Mit håb er, at vi sammen med Lokallisten kommer ind. Jeg synes også, at vi har haft en rigtig god valgkamp denne gang. Mange rundt omkring i regionen har bakket op om os - faktisk mere end sidste valgkamp, siger Ruth Fibiger-Olesen.

Selvom håbet og drømmene er store hos Ruth Fibiger-Olesen, så forholder hun sig realistisk.

- Vores parti har jo ikke klaret sig så godt de seneste par år, og sidste gang kom vi ikke ind. Det er som en kold spand vand i hovedet. Så jeg er indstillet på, at det bliver svært. Jeg er nervøs for resultatet, for det er jo altid træls at tabe. Men jeg håber selvfølgelig, ellers ville jeg ikke stille op, siger hun.