Frit Danmark ser fremad

Spidskandidaten for Frit Danmark – Folkebevægelsen mod indvandring, Michael Ellegård, er mødt op til valgcafé med et roligt sind.

Foto: Jørgen Diswal.

- Jeg har noteret mig, at vi har fået en beskeden fremgang i Odense Kommune, så jeg håber det samme for regionsvalget. Her i regionen tegner der sig et billede af blokpolitik, mere end det er vælgernes valg. Når vælgerne stemmer, tænker de på at stemme enten rødt eller blåt. Jeg synes, det er synd, siger Michael Ellegård.

Spidskandidaten mener, at det har været en usædvanlig hård valgkamp. Michael Ellegård har aldrig haft forhåbninger om, at partiet kom ind i regionsrådet, men alligevel ser han frem ad.

- Vi overvejer at lægge os sammen med andre partier, således at vælgerne til næste valg kan føle sig mere trygge ved at stemme på et parti, der kan nå den magiske grænse ved to procent, siger han.