Vinderen af Åbenhedsprisen 2009 afsløres fredag den 29. maj

13 institutioner og afdelinger i Region Syddanmark har søgt om prisen på de 250.000 kr. og på fredag kåres vinderen af Åbenhedsprisen 2009.

Mød projekterne, Lone Hertz og sidste års vinder

På dagen er der mulighed for at møde repræsentanter fra de 13 projekter, der har søgt om prisen og dommerkomiteen, som har besluttet, hvem af de 13, der skal have prisen.

Med i dommerkomiteen har været skuespiller og foredragsholder Lone Hertz. Hun vil på fredag fortælle om sine egne oplevelser med institutionsverdenen: Lone Hertz er mor til en 43-årig mand, som fik en hjerneskade som spæd. Han bor i dag på et socialt botilbud.

På overrækkelsesdagen vil også sidste års vinder af Åbenhedsprisen, den fynske specialinstitution Kastaniely, komme og fortælle om, hvad prisen har haft af betydning for dem.

Hvad er Åbenhedsprisen?

Åbenhedsprisen er en pris, der gives til den afdeling, institution, det sygehus eller botilbud, der er bedst til at praktisere regionsrådets værdier: Åbenhed, dialog og borgerinddragelse.
Åbenhedsprisen er indstiftet af regionsrådet.

Læs mere om Åbenhedsprisen og de 13 projekter på www.regionsyddanmark.dk/åbenhed

Overrækkelsen finder sted fredag den 29. maj kl. 11.30 på Kulturøen, Panoramabiografen, Havnegade 8 B i Middelfart.

Pressen er velkommen til at deltage.

Tilmelding er nødvendig:
Tilmelding til overrækkelsen og praktiske oplysninger omkring arrangementet skal ske til pressekonsulent Hanne Kopp på telefon 2920 1872 eller mail: hanne.kopp@regionsyddanmark.dk.