Overvældende interesse for konference om Nyt OUH

Der var oprindeligt plads til 100 deltagere, men tilmeldingerne til konferencen om byggeriet af det klimavenlige CO2 –neutrale universitets hospital i Odense, har overgået alle forventninger. 137 er nu tilmeldt tirsdagens konference.

Region Syddanmark har sat et mål for opførelsen af det nye universitetshospital i Odense. Det nye sygehus skal være CO2-neutralt, og så bæredygtigt som muligt. Det nye byggeri skal sætte standarden for fremtidens sygehuse.

Region Syddanmark bygger Nyt OUH co2 Neutralt Det nye klimavenlige OUH skal stå færdigt i 2018. Prisen bliver ca. 6,5 mia. kr., og byggeriet er på ikke mindre end 250.000m2. Foto: Jørgen Diswal.

For at nå målet, er det nødvendigt med nytænkning, samarbejde og udvikling af nye løsninger og teknologier. Derfor er der tirsdag den 23. juni konference på Hollufgård i Odense.

Aktiv deltagelse og involvering

Konferencen baserer sig på aktiv deltagelse og involvering i oplæg og workshops. Der er brug for alle deltageres ideer, meninger og synspunkter.

Baseret på dagens diskussioner, formuleres konkrete input til hvad kravene i udbudsmaterialet skal omfatte. Desuden er målet, at få beskrevet projekt-idéer i samarbejde mellem de deltagende parter. Projekt-ideer som skal være en erhvervsmæssig drivkraft i udvikling af løsninger og teknologier til det CO2-neutrale universitetshospital.