Tysk interesse for Esbjerg Havn

Region Syddanmark har arrangeret et studiebesøg på Esbjerg Havn for samarbejdspartnere i Schleswig-Holstein. Besøget finder sted fredag den 20. februar.

Formålet med besøget er at præsentere Esbjerg Havn og områdets offshore virksomheder og give gæsterne et billede af de forretnings- og udviklingsmæssige muligheder, som findes.

Baggrunden for studiebesøget er, at de tyske samarbejdspartnere udtrykte ønske om at besøge Esbjerg Havn i september sidste år, hvor Region Syddanmark var på besøg hos Landdagens Erhvervsudvalg i Kiel.

Besøget på Esbjerg Havn finder sted fredag 20. februar kl. 11:00 -14:30. Man mødes på Hulvejen 1, 6701 Esbjerg.

Der er velkomst ved regionsrådsformand Carl Holst og formand for det særlige udvalg vedr. erhverv og internationalt samarbejde Karsten Uno Petersen. Efter en præsentation af Esbjerg Havn ved Søren Clemmensen, marketingchef ved Esbjerg Havn og Otto Jespersen, kommunaldirektør i Esbjerg Kommune vil delegationen besøge Semco Maritime A/S, en central spiller i offshore klyngen/branchen.

Blandt de inviterede er medlemmer af Erhvervsudvalget og Europaudvalget i Landdagen i Schleswig-Holstein, regionsrådsmedlemmer i Region Syddanmark, medlemmer af Syddansk Mobilitetsråd, Esbjerg Havn og Esbjerg Kommune.

Pressen er velkommen til at deltage.

Yderligere oplysninger fås hos:

Pressekonsulent i Region Syddanmark, Hanne Kopp, mobil 2920 1872