Psykiatrien i Region Syddanmark klar til fremtiden

Regionsrådet vedtog i december 2007 psykiatriplanen "Fremtidens psykiatri".

OBS! Rettelse 5. Februar 2009 til denne nyhed.

Der sneg sig desværre en fejl ind i den presseinvitation til Fremtidens psykiatri, Region Syddanmark sendte ud i går.

Receptionen i Middelfart fredag 6. februar 2009 på adressen Teglgårdsparken 26 begynder først kl. 14 og ikke kl. 13, som vi oprindeligt skrev.

Planen skal sikre mennesker i alle aldre med psykiske lidelser en behandling præget af høj kvalitet, sammenhæng og tilgængelighed.

Fredag den 6. februar fra klokken 13 markerer vi med en reception, at psykiatrien efter en overgangsperiode med tre psykiatricentre er samlet i én organisation - Psykiatrien i Region Syddanmark

Med afdelinger og i funktioner i hele den syddanske region og med administration og sygehusledelse samlet i Middelfart på adressen Teglgårdsparken 26 har vi taget et vigtigt skridt på vejen mod Fremtidens psykiatri.

I vores administrative hovedkvarter i Middelfart kan I denne fredag blandt andet møde formand for regionsrådet Carl Holst (V), regionsrådsmedlem Bente Gertz Hansen (S) samt en skare af repræsentanter for de 2500 medarbejdere, der i hverdagen er tæt på patienterne i Psykiatrien i Region Syddanmark.

I kan også møde repræsentanter fra Psykiatriens samarbejdspartnere i verden udenom – patientforeninger, kommuner mm.

Kort over Psykiatrien i Region Syddanmark:

Kort over Psykiatrien i Region Syddanmark

Kort over Psykiatrien Region Syddanmark