Folketingsmedlemmer valgt i Syddanmark kommer til uformelle drøftelser

Regionsrådsformand Carl Holst (V) har inviteret alle de syddanske folketingspolitikere til et uformelt møde mandag 31. august 2009 i Vejle.

Formålet med mødet er at styrke og koordinere samarbejdet mellem region, kommuner og stat, der er en af de vigtigste forudsætninger for at skabe en sammenhængende udviklingsindsats. Derfor er formandskabet for Kommunekontaktrådet i Region Syddanmark, formand Uffe Steiner Jensen (S) og næstformand H.P. Geil (V) også inviteret til mødet.

Formænd for partigrupperne og særlige udvalg i regionsrådet for Region Syddanmark er ligeledes inviteret.

På dagsordenen er:

• fremtidens infrastruktur
  • syddanske initiativer i forbindelse med konsekvenserne af finanskrisen
  • status på arbejdet med fremtidens sygehuse i Region Syddanmark
  • orientering om planerne om at bygge det nye universitetshospital i Odense energivenligt
  • velfærdsteknologi – eksempler på syddanske initiativer og satsninger
  • det grænseoverskridende samarbejde

Umiddelbart efter mødet er der mulighed for at få kommentarer fra deltagerne. Mødet holdes mandag 31. august 2009, kl. 14.00-16.00 i regionsrådssalen, regionshuset, Damhaven 12, 7100 Vejle.

Praktiske oplysninger om mødet kan fås hos pressechef Carsten Bruun, mobil 20 26 33 92, carsten.bruun@regionsyddanmark.dk