Har klimaet taget vejret fra os?

Alle, der tager vind og vejr alvorligt, er velkomne, når Europe Direct i Region Syddanmark torsdag aften inviterer indenfor til debataften om klimaet.

Meteorolog Ann Marker, folketingsmedlem Steen Gade, SF og filosof Jacob Dahl Rendtorff giver deres bud på, hvad de største klimaudfordringer er for EU, for Danmark og for os alle sammen.

Samtidigt vil multi-mediekunstnerne Casper Meinhardt og Lau Lindqvist give deres fortolkning af klimaforandringerne.

Debatten finder sted i anledning af Europadagen og er tænkt som opvarmning til det internationale klimatopmøde i 2009, hvor Danmark er vært.

Europe Direct i Region Syddanmark har i de seneste tre år fejret Europadagen i en fyldt Riddersal på Engelsholm Højskole. Også i år finder arrangementet sted i samarbejde med Engelsholm Højskole.

Alle er velkomne:

Torsdag d. 8. maj kl. 19-21.30 på Engelsholm Højskole,

Engelsholmvej 6, 7182 Bredsten

Der er gratis entré, men tilmelding er nødvendig til:

Charlotte Hovgaard Andersen - Send mail her eller ring på telefon 76 63 12 41.

FAKTA:

Europe Direct i Region Syddanmark er et samarbejde mellem Region Syddanmark og Centralbibliotekerne i Esbjerg, Vejle og Odense. Europe Direct giver oplysninger om EU-initiativer, lovgivning, tilskud og meget andet.

Yderligere oplysninger fås hos:

Helle Knudsen, Regional Udvikling, tlf. 7663 1905