Lægevagten på Brørup Sygehus lukker ikke

Selvom døgnfunktionerne forsvinder fra Sydvestjysk Sygehus, Brørup, betyder det ikke, at Lægevagten i Brørup lukker.

Af sikkerhedshensyn i forhold til lægevagten er det nødvendigt, at der er en form for døgnbemanding på sygehuset i Brørup. I forbindelse med at sygehusfunktionerne lukker ned, har regionen og Vejen Kommune undersøgt, hvordan der kan sikres opretholdelse af lægevagtskonsultation i Brørup. Der arbejdes på forskellige løsninger.

"Jeg er meget glad for den velvillighed, Vejen Kommune har vist i denne sag således, at vi kan opretholde en uændret lægevagtsbetjening i Brørup", siger regionsrådsformand Carl Holst (V).

Vejen Kommune har været regionen behjælpelig med, at der midlertidigt sikres
døgnbemanding på Brørup Sygehus fra mandag den 22. december 2008 og indtil der findes en permanent løsning. Det betyder, at lægevagtskonsultationen vil fortsætte uændret på Brørup Sygehus fra den 22. december, og indtil der meldes en ny adresse ud.

Der er desværre ikke en løsning klar til denne weekend. Derfor er der ikke konsultationer på Brørup Sygehus fredag den 19. december, lørdag den 20. december og søndag den 21. december – men først igen mandag den 22. december.

Weekendens konsultationer vil blive henvist til et af regionens andre konsultationssteder.

Yderligere oplysninger fås hos:

Regionrådsformand Carl Holst, mobil 40 32 52 10

Afdelingschef Frank Ingemann Jensen, mobil 29 20 13 81