Rejsegilde på Centrumhuset i Ringe

Bostedet Centrumhuset i Ringe hejser kransen over spærene onsdag 9. april.

På onsdag 9. april kl. 14 kan håndværkere, beboere, forældre og pårørende fejre, at spærene er hejst på den nye udgave af bo- og beskæftigelsestilbudet Centrumhuset i Ringe. Det er en institution for voksne med autisme.

I dag består botilbudet af tre aldrende villaer, beliggende på tre forskellige adresser. Villaerne kaldes Centrumhuset, Det Gule Hus og Søvej. Men de gamle rammer er ikke tidssvarende, og derfor bevilgede det tidligere Fyns Amt i 2005 et erstatningsbyggeri for de tre huse. Det er det byggeri, Region Syddanmark er i færd med at færdiggøre.

Byggeriet, der gik i gang oktober 2007, samler institutionen på én matrikel, men i to afdelinger. Dertil kommer en bygning til administrationen.

Der vil gå cirka et halvt år, inden de 16 beboere i Ringe kan flytte ind i de nye rammer. Byggeriet forventes nemlig at stå færdigt i slutningen af september.

Det nye Centrumhuset får adresse på Holmehøjvej i Ringe. Husnummeret er ikke tildelt endnu, men de nye bygninger bliver opført lige foran gymnasiet.

Regionsrådsformand Carl Holst (V) vil være til stede ved rejsegildet.

Yderligere oplysninger fås hos:

Forstander Torben Bøg-Jensen på telefon 23399974.