Nyt sundhedsmagasin i Region Syddanmark

I syv syddanske byer gik regionsrådspolitikere på gaden for personligt at overrække Sund i Syd til borgerne. I dagens anledning var magasinet foldet som et kræmmerhus og ledsaget af friske gulerødder.

Borgernes sundhed er omdrejningspunktet i magasinet, der udkommer seks gange om året. Her kan man læse om Region Syddanmarks sundhedstilbud, få gode råd af diætisten, fysioterapeuten og apotekeren og blive klogere på nye sundhedstiltag.

Sund i Syd blev godt modtaget. De orange kræmmerhus lyste op i gågaderne – og gulerødderne blev spist med det samme. I løbet af et par timer måtte politikere i flere byer melde udsolgt.

Fremover kan man få et eksemplar på apoteket, i sundhedscentret, på biblioteket, hos lægen og på sygehuset.

I Vejle var regionsrådspolitiker Pierre Topaz (S) på plads. I løbet af et par timer var 1000 numre af Sund i Syd delt ud (Foto: Ole Risbjerg Pedersen, Mediasyd).