Sygeplejerske Elin Søndergaard bliver medlem af regionsrådet i Region Syddanmark

Socialdemokratiets første stedfortræder i Region Syddanmark, Elin Søndergaard, indtræder som fast medlem af regionsrådet efter regionsrådsmedlem Jørn Lehmann Petersens død. Elin Søndergaard er allerede et kendt ansigt i regionsrådet, da hun i regionsrådsmedlem Ole Marcussens (S) sygefravær har været vikar og midlertidigt medlem af regionsrådet.

Elin Søndergaard indtræder som fast medlem af regionsrådet i Region Syddanmark for socialdemokratiet. Hun skal overtage pladsen efter regionsrådsmedlem Jørn Lehmann Petersen (S), der døde 6. september 2022. Hun får plads i Sundhedsudvalget og i Udvalget for Regional Udvikling.

Elin Søndergaard har som Socialdemokratiets første stedfortræder allerede en rolle i regionsrådet, idet hun, da regionsrådsmedlem Ole Marcussen (S) blev sygemeldt, tog over og derfor indtrådte som midlertidigt medlem af regionsrådet. Det hverv har Elin Søndergaard, indtil Ole Marcussen er tilbage som medlem af regionsrådet.

Det vil derfor være partiets anden stedfortræder i Region Syddanmark, Simon Sharif Chowdhury, der her og nu indtræder som midlertidigt medlem af regionsrådet for at overtage Jørn Lehman Petersens plads i regionsrådet.

Kort om Elin Søndergaard

Elin Søndergaard er 54 år og arbejder til dagligt som sygeplejerske på H.C Andersen Børne- og Ungehospital, der ligger på Odense Universitetshospital. Hun har også mange års erfaring med arbejdet som plejefamilie og terapeut for børn med svære psykiske vanskeligheder og diagnoser, og hun er medforfatter på bogen "Svigtet ingen vil se”. I 2012 modtog hun Ålykkeprisen, som er ADHD-foreningens frivillighedspris.

Privat bor Elin Søndergaard i Ringe med sin mand. Hun er mor til to og plejemor for tre plejebørn.

Sygeplejerske Elin Søndergaard er nyt medlem af regionsrådet i Region Syddanmark. Foto: Privat