Snart kan børn også blive testet på de mindre teststationer

Børn over to år kan snart blive testet for corona på teststationerne i Nyborg, Middelfart, Grindsted, Haderslev, Tønder og Fredericia.

Fra mandag den 25. januar 2021 kan forældre til børn mellem 2 og 12 år booke tid til test af deres barn på en af regionens små teststationer i Nyborg, Middelfart, Grindsted, Haderslev og Tønder.

Fra 1. februar er det også muligt at få testet sit barn for corona på teststationen i Fredericia.

Hidtil har det kun været børn og voksne over 12 år, der har kunnet få en tid til test på teststationerne, men nu er regionen i fuld gang med et oplære personalet og opdatere it-systemerne, så de også kan håndtere test af børn mellem 2 og 12 år.

Koncerndirektør Kurt Espersen glæder sig på familiernes vegne:

- Det er selvfølgelig bedst, hvis hele familien kan blive testet samme sted, og det har været til stor irritation for mange, at mindre børn ikke har kunnet få en test på en teststation men skulle til et af de store testcentre. Det er godt, at det snart er historie.

Book tid på coronaprover.dk

Hvis man ønsker at få sit barn mellem 2 og 15 år testet, skal man booke tid til test af barnet ved at logge ind på coronaprover.dk med eget NemID.

Test af børn under 2 år kræver fortsat henvisning fra egen læge.

Fra 1. februar vil det være muligt at booke tid til test af børn på regionens teststationer alle dage.

Fra den 25. januar til 1. februar er test af 2-12-årige børn kun muligt på udvalgte dage i Nyborg, Middelfart, Grindsted, Haderslev og Tønder.

Yderligere information:

Koncerndirektør Kurt Espersen, Region Syddanmark – kan kontaktes via presserådgiver Carsten Bruun, mobil 20 26 33 92

Presserådgiver

Carsten Bruun