Region Syddanmark vinder Digitaliseringsprisen

Onsdag 16. marts vandt Region Syddanmark Digitaliseringsprisen ved konferencen Offentlig Digitalisering i Aarhus.

Et projekt under Region Syddanmark har i dag vundet Digitaliseringsprisen. Prisen gives til projekter inden for offentlig digitalisering, der fungerer som foregangseksempler, som gavner samfund og borgere.

Projektet Teletolkning vandt Digitaliseringsprisen i kategorien ”Effektiviseringsprisen”. Projektets formål er dobbelt. Først og fremmest skal projektet forbedre kvaliteten af tolkeydelsen ved at give adgang til nem og enkelt tolkebistand via video, når fremmedsprogede patienter behandles på sygehusene. Ud over bedre kvalitet betyder den øgede tilgængelighed effektivisering og dermed besparelser i både tid og kroner. Projektet medvirker også til at samle erfaringer fra udbudsprocessen, som skal skabe grobund for bedre offentlige indkøb i regionerne.

Fire ud af ni nominerede

Næstformand for Innovationsudvalget i Region Syddanmark, Sonny Berthold (V), tog imod prisen på vegne af regionen:

- Bare det at Region Syddanmark står i spidsen for fire ud af ni nominerede projekter er flot. At vi så også vinder, vidner om, at vi i Region Syddanmark er rigtig langt fremme, når det gælder til digitalisering og effektivisering, siger han.

Regionsrådsformand i Region Syddanmark, Stephanie Lose (V), udtaler:

- Prisen er en stor anerkendelse af det arbejde, vi i regionen hver dag udfører for at forbedre vores arbejdsgange til gavn for patienter og borgerne. Jo mere effektive arbejdsgange, jo bedre og hurtigere service kan vi levere til syddanskerne. Denne pris viser, at Region Syddanmark er førende på området, siger hun.

Yderligere oplysninger:

Regionsrådsformand Stephanie Lose (V), Region Syddanmark.

Næstformand for Innovationsudvalget Sonny Berthold (V), Region Syddanmark, tlf. 2170 2458

Kontaktoplysning

Stephanie Lose