Regional glæde over nye statslige arbejdspladser

Omkring 1.000 nye statslige arbejdspladser flytter til Region Syddanmark, og det vil være med til at styrke væksten i det syddanske, siger regionsrådsformand Stephanie Lose (V).

- Vi hilser de nye statslige styrelser velkommen i Region Syddanmark, og vi glæder os til den gensidige inspiration og udveksling af viden og kompetencer, som udflytningen kommer til at føre med sig, siger regionsrådsformand Stephanie Lose (V).

Hun understreger, at et mere differentieret arbejdsmarked er med til at styrke væksten og udviklingen, ikke bare i Syddanmark, men i hele landet.

Ni kommuner får statslige arbejdspladser

I alt flyttes 3.900 statslige arbejdsplader ud af Hovedstaden. Af dem lander omkring 1.000 i Syddanmark fordelt på ni kommuner.

- Det glæder mig naturligvis, at ni ud af regionens 22 kommuner får nye statslige arbejdspladser, siger Stephanie Lose og understreger, at Region Syddanmark med sine særlige styrker inden for områderne bæredygtig energi, sundheds- og velfærdsinnovation samt oplevelseserhverv og mange arbejdspladser inden for fødevareerhvervene er klædt godt på til at modtage de statslige styrelser.

Gode karrieremuligheder

- Vi har rigtig mange styrker og frugtbare miljøer at byde på i Syddanmark, og det giver god mening og synergi at placere statslige styrelser i forbindelse med regionale styrkeområder på erhvervsområdet, erhvervsklynger og forsknings- og uddannelsesinstitutioner, siger Stephanie Lose og slår fast, at en arbejdsplads uden for Hovedstaden også kan byde på spændende og internationale karrieremuligheder for de partnere, som måtte følge med i forbindelse med udflytningen.

Kontaktinformationer:

Stephanie Lose