Syddanske Dage viser Det Gode Liv i Region Syddanmark

Den sidste weekend i september åbner Region Syddanmark dørene for alle, der vil have indblik i regionens arbejde.

Regionsrådet i Region Syddanmark godkendte mandag eftermiddag planen for arrangementet, der har fået navnet ”De Syddanske Dage – Det Gode Liv!”

- I Region Syddanmark er åbenhed, dialog og inddragelse mærkesager. Så det er oplagt at åbne op i god tid før regionsvalget tirsdag 19. november, siger regionsrådsformand Carl Holst (V).

Han glæder sig til at lade sygehusene og arbejdspladser inden for psykiatrien, sociale institutioner og den regionale udvikling byde velkommen. Carl Holst slår også fast, at fokus vil være på virksomheden Region Syddanmark og ikke politikerne.

- Det er klart, at det er valgår, og mange af os gerne vil dele vores synspunkter med vælgerne, men det her er altså 100 pct. et arrangement med fokus på regionens arbejde. De besøgende skal se, at regionen gør en forskel. Den viden om regionens arbejde er god at have inden valget, hvor vi så alle sammen skal finde frem til, hvem der skal lede arbejdet, siger han.

Præsentation af regionen

Det endelige program ligger endnu ikke fast, men det vil være muligt at se nærmere på næsten alle regionens arbejdsområder. For eksempel vil der være arrangementer inden for den nye sundhedsvision. Tilsvarende vil man blandt andet kunne stifte bekendtskab med nogle af de regionale styrkepositioner inden for energieffektiviseringer og velfærdsteknologi, som den regionale udvikling drejer sig om.

- Det er en arbejdsplads med 25.000 ansatte, der har vidt forskellige opgaver og udfordringer. Det spreder sig fra sundhed og psykiatri til udvikling, uddannelse og kultur. Man kan sige, at det er alt det, der ligger inden for rammerne af Det Gode Liv. Fælles for alle de forskellige områder er, at vi glæder os til sammen at vise borgerne, hvad regionen kan, siger Carl Holst.

Yderligere oplysninger fås hos:

Regionsrådsformand Carl Holst (V), Region Syddanmark, mobil 4032 5210