Rejsegilde for parkeringshus

Det nye parkeringshus ved Vejle Sygehus begynder at tage form og forleden var der rejsegilde.

Traditionen tro, blev der serveret pølser, brød og diverse drikkevarer.

Regionsrådsformand Carl Holst (V) taler til rejsegildet i det nye P-hus på Vejle Sygehus den 24. juni 2010. Fotos: Jørgen Diswal.

Rejsegildet foregik på øverste åbne dæk, og flot vejr gjorde arrangementet til en vellykket oplevelse.

Regionsrådsformand Carl Holst (V) lagde ud med den første tale og sagde blandt andet følgende:

- Der er mangel på parkeringsfaciliteter ved vores sygehuse. Det er et problem for mange, og det gør vi noget ved nu. Det, at vi bygger et parkeringshus, synes jeg også, viser noget andet meget vigtigt: Vi i regionsrådet er fast besluttede på at udvikle og styrke sygehuset her i Vejle. Og nu får vi forhåbentlig sat en tyk streg under, at vi også ønsker et sygehus her i byen i fremtiden, sagde Carl Holst.

Desuden var der taler af Vejles borgmester, Arne Sigtenbjerggaard (V), administrerende sygehusdirektør Niels Nørgaard Pedersen og Steffen Hansen fra byggefirmaet Hoffmann.

Det nye parkeringshus giver 536 ekstra p-pladser, når det står færdigt til oktober 2010.

Steffen Hansen overrakte Niels Nørgaard Pedersen den origi- nale spade, som blev glemt ved spadestikket i marts 2010.  Forglemmelsen indtraf, fordi byggepladsen dengang blev  indtaget af en stor flok børnehavebørn med egne spader,  som effektivt fik taget de første spadestik. Så effektivt, at  Carl Holst måtte tage en gravko til hjælp for at holde trit med  børnene.

Steffen Hansen overrakte Niels Nørgaard Pedersen den origi- nale spade, som blev glemt ved spadestikket i marts 2010. Forglemmelsen indtraf, fordi byggepladsen dengang blev indtaget af en stor flok børnehavebørn med egne spader, som effektivt fik taget de første spadestik. Så effektivt, at Carl Holst måtte tage en gravko til hjælp for at holde trit med børnene.