Studietur om velfærdsteknologier

Region Syddanmark og de syddanske kommuner har for alvor fået øjnene op for de potentialer, der ligger i udvikling og implementering af velfærdsteknologier i social- og sundhedssektoren. Derfor er der taget initiativ til en studietur rundt i Odense, hvor man kan se, hvad velfærdsteknologi er og kan. Studieturen finder sted mandag den 14. september 2009 kl. 12.00-16.00.

Med studieturen ønsker Region Syddanmark og Odense Kommune at vise konkrete eksempler på, hvad velfærdsteknologi er. Studieturen bliver en lejlighed til at se teknologierne i praksis og møde de folk, der dagligt arbejder med velfærdsteknologier.
Pressen er velkommen til at deltage.

Turen går først til Center for robotteknologi v Teknologisk Institut. Centret har netop i foråret åbnet et Innovatarium, hvor de nyeste teknologier kan ses og afprøves.
Herefter skal vi besøge Odense Universitetshospital, der er langt fremme, hvad angår telemedicinsk behandling.

Blandt deltagerne vil være 30 kommunal- og regionalpolitikere, heriblandt Carl Holst (V), regionsrådsformand Region Syddanmark og Jan Boye (K), borgmester Odense Kommune, som er de to, der har taget initiativ til studieturen.

Arrangementet starter mandag den 14. september kl. 12.00 ved Center for Robotteknologi, Teknologisk institut, Forskerparken 10, 5230 Odense M. Senere går turen til Odense Universitetshospital, mødelokale 14, 101, direktionsgangen.

Yderligere oplysninger om arrangementet:

Pressekonsulent Mikkel Pærremand, mobil 2920 1034 eller mikkel.paerremand@regionsyddanmark.dk.