Løgumkloster: Synergieffekt til gavn for borgerne

Den 3. september var der indvielse af et nyt ambulanceberedskab i Løgumkloster. Beredskabet skal holde til på den nuværende brandstation.

Stationsleder Henrik Saaby Nielsen, beredskabschef i Tønder Kommune, Jacob Christensen og borgmester i Tønder Kommune, Laurids Rudebeck (V), var alle enige om, at der nok skulle komme en god synergieffekt ud af samarbejdet mellem de to beredskaber.

Carl Holst og Laura klipper snor i Løgumkloster Laura Jacobsen klippede snoren sammen med  regionsrådsformand Carl Holst.

Carl Holst og Laura klipper snor i Løgumkloster Laura Jacobsen klippede snoren sammen med regionsrådsformand Carl Holst.

Laura var på arbejde sammen med sin far denne torsdag, falckredder Erik Jacobsen, der havde været på vagt det seneste døgns tid. Erik Jacobsenhar været redder i 23 år og kommer fra stationen i Grindsted. Han ser frem til nu at skulle arbejde i Løgumkloster – hvor han for øvrigt også bor. Vagterne skal gå på skift mellem Skærbæk og Løgumkloster. Fotos: Jørgen Diswal

indvielse af ambulanceberedskab i Løgumkloster Regionsdirektør i Falck, Erik Møberg, glæder sig over sam- arbejdet med Region Syddanmark, som har betydet et markant  løft på det præhospitale område.

indvielse af ambulanceberedskab i Løgumkloster Regionsdirektør i Falck, Erik Møberg, glæder sig over sam- arbejdet med Region Syddanmark, som har betydet et markant løft på det præhospitale område.

Regionråds formand Carl Holst (V)