Psykiatriens sygehusledelse flytter sammen

Mandag 4. august flytter psykiatriens nye sygehusledelse i Region Syddanmark sammen i Middelfart. De øvrige medarbejdere i de nuværende 3 psykiatriadministrationer i Haderslev, Odense og Esbjerg, følger med 1. januar 2009.

Mindre end 3 måneder efter, at regionsrådet besluttede at samle den psykiatriske sygehusledelse i Region Syddanmark med tilhørende administration, rykker de 3 direktører og en mindre stab til Middelfart.

Den nye adresse er MAD House Denmark, Teglgårdsparken i Middelfart, et innovationscenter skabt af Middelfart Sparekasse i en del af det store bygningskompleks fra 1888, som tidligere rummede psykiatrisk hospital.

I innovationscenteret deler sygehusledelsen adresse med en række mindre virksomheder og iværksættere.

Ny administrationsbygning ventes klar om 4 år

Lejemålet i innovationscentret er midlertidigt.

Efter planen skal der bygges en administrationsbygning i forbindelse med etablering af nye fysiske rammer til regionens retspsykiatri, der ligeledes samles i Middelfart. De nye bygninger ventes at stå færdig om 4 år.

Den psykiatriske sygehusledelse i Region Syddanmark består af 3 direktører.

• Administrerende sygehusdirektør Peter Henriksen
  • Lægefaglig direktør Anders Meinert Pedersen
  • Sygeplejefaglig direktør Ole Ryttov

Sygehusledelsen refererer til regionens psykiatridirektør Agnete Philipsen, der fortsat har kontor i regionshuset sammen med en planlægning- og udviklingsstab.

Behandlingspsykiatrien i Region Syddanmark har godt 2200 medarbejdere fordelt på sygehusenes psykiatriske afdelinger, distriktspsykiatrien m.v.

Samlet flytning af medarbejdere

Sygehusledelsen i Middelfart får i første omgang følgeskab af et mindre projektsekretariat, 4 medarbejdere fra psykiatristaben i regionshuset i Vejle samt HR-chefen og 3 kvalitetschefer fra de nuværende administrationer i Haderslev, Odense og Esbjerg.

De øvrige administrative medarbejdere på de 3 kontorer flytter samlet ved årsskiftet.

- Vi har haft en god dialog med medarbejderne, som foretrækker en samlet flytning af de 3 eksisterende administrationskontorer. Det er formentlig medvirkende til, at 37 ud af 41 medarbejdere har sagt ja til at flytte med til Middelfart fra deres nuværende arbejdspladser i Haderslev, Odense og Esbjerg, siger lægefaglig direktør Anders Meinert Pedersen.

Medarbejdere, som har sagt nej tak til tilbuddet, bliver opsagt pr. 31. december 2008.

Indflytningen i Middelfart vil senere blive markeret med en reception.

• Psykiatrien i Region Syddanmark
  • Sygehusledelsen og sygehusadministrationen
  • Teglgårdsparken 26
    5500 Middelfart
  • Tlf. 7664 6000 – virker fra 7. august. Indtil da henvises til direktør Anders Meinert Pedersens mobilnummer: 2010 1931.
  • Flere oplysninger om psykiatrien i Region Syddanmark

Lægefaglig direktør Anders Meinert Pedersen. Telefon 201031