Søren Braun ny kommunikationsdirektør i Region Syddanmark

Region Syddanmark har i dag udpeget Søren Braun som ny kommunikationsdirektør i regionen. Søren Braun er 42 år og kommer fra en stilling som redaktør på TV 2 Nyhederne.

Søren Braun tiltræder stillingen snarest muligt.

Som kommunikationsdirektør får Søren Braun det overordnede ansvar for den interne og eksterne kommunikation i Region Syddanmark. Han får sæde i den 10 mand store koncernledelse og bliver leder af regionens kommunikationsafdeling, som tæller omkring 20 medarbejdere.

"Vi har lige fra begyndelsen lagt vægt på, at Region Syddanmark skal være en kommunikerende og åben organisation. Det er vi kommet rigtigt godt i gang med. Søren Braun er med sin brede erfaring den rette person til at lancere nye ideer og udvikle de mange tiltag, som allerede er i gang", siger Kjeld Zacho Jørgensen, administrerende direktør i Region Syddanmark.

"Som borger i Region Syddanmark er det vigtigt at kunne følge med i, hvad regionen foretager sig. Derfor skal vi konstant være i åben dialog. Et arbejde jeg ser frem til at være med til at styrke", siger Søren Braun.

"Region Syddanmark er en visionær og ambitiøs virksomhed. Den udgør en uhyre vigtig brik i landsdelens liv. For alle er jo interesserede i, at vores sygehuse og institutioner drives professionelt og effektivt".

Søren Braun bor i Strib ved Middelfart sammen med sin kone og tre børn. I sin fritid forsøger Søren Braun sig for tiden som sejler og er netop startet på sejlerskole for at lære, hvordan man begår sig på Lillebælts bølger.

Der var 22 ansøgere til stillingen som kommunikationsdirektør.

Fakta om Søren Braun i uddrag:

1992: Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole

Erhverv

2006: Redaktør på TV 2 Nyhederne og TV 2 News

2004: TV 2 Nyhederne – redaktør på Dags Dato

2002: Nyhedsredaktør og studievært på TV Syd

1994: Journalist og redaktør på DR1 – TV-Avisen, Kriminalmagasinet og 19direkte

1993: Studievært på DR Radio Midt&Vest

1993: Journalist på TV Syd og TV/Midt-Vest

1992: Journalist på DR Radio SYD

Fakta om Region Syddanmark:

Region Syddanmark driver 18 sygehuse og 40 social- og socialpsykiatriske institutioner. Regionen har desuden det overordnede ansvar for den regionale udvikling i Region Syddanmark.

Region Syddanmark har omkring 25.000 medarbejdere og et budget på 20 mia. kr.

Yderligere oplysninger fås hos:

• Administrerende direktør i Region Syddanmark, Kjeld Zacho Jørgensen, mobil 29 20 11 00.
  • Ny kommunikationsdirektør i Region Syddanmark, Søren Braun.