Direktør på OUH går på pension

Efter 10 år som direktør på Odense Universitetshospital går Judith Mølgaard på pension den 1. juni 2018.

Judith Mølgaard har i en periode overvejet, hvornår det var tid til at stoppe sit arbejdsliv på Odense Universitetshospital, og hun har nu aftalt med Region Syddanmark, at hun går på pension den 1. juni 2018.

Om årsagen til, at hun har valgt 1. juni som skæringsdato, siger 65-årige Judith Mølgaard:

- Jeg er stolt og taknemlig over at have været en del af OUHs udvikling og fremgang gennem de seneste 10 år. Specielt er jeg utroligt glad for gennem samarbejdet med direktionskolleger, afdelingsledere og personale på OUH at have ydet mit bidrag til at OUH i dag er et moderne og progressivt universitetshospital med fokus på høj faglighed, forskning og udvikling, hvor man aldrig glemmer at sætte patienterne først. Tiden på OUH vil altid have en stor plads i min erindring. Men nu er tiden kommet til at prioritere familielivet, så derfor trækker jeg mig tilbage og ser frem til at nyde sommeren.

OUH i førerfeltet

Regionsdirektør Jane Kraglund, som er Judith Mølgaards nærmeste leder, siger:
- Jeg vil gerne takke Judith Mølgaard for en fantastisk indsats på OUH gennem mange år. Hun har ydet et rigtigt stort bidrag til, at sygehuset siden regionsdannelsen har taget nogle kæmpeskridt fremad, så sygehuset nu er i førerfeltet blandt universitetshospitaler i Danmark. Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde tæt sammen med Judith og har blandt andet bidt mærke i hendes engagerede indsats for at udvikle sygeplejen på OUH og for at gå forrest omkring det tværsektorelle samarbejde mellem sygehuset, kommunerne og de praktiserende læger.

Sygeplejefaglig anker

Administrerende sygehusdirektør på Odense universitetshospital Niels Nørgaard Pedersen takker også Judith Mølgaard:
- Udover at Judith i de seneste ti år har haft ansvarsområder i alle dele af direktionsarbejdet på OUH, har hun også været det sygeplejefaglige anker i direktionen i en lang periode. Judith har i sit ledelsesarbejde altid taget patientens udgangspunkt, og det er en meget erfaren og dedikeret direktør, vi nu skal have erstattet i vores direktion på OUH.

OUH-direktør siden 2008

Judith Mølgaard er oprindeligt uddannet sygeplejerske. Hun har siden januar 2008 været direktør på OUH. Hun kom til OUH med et indgående kendskab til det fynske sygehusvæsen, da hun i siden 2004 havde arbejdet i Fyns Amt som chefsygeplejerske i Sygehus Fyn. Judith Mølgaard begyndte sin lederkarriere på Århus Kommunehospital i 1983 og havde forskellige lederposter på sygehuse i Jylland, før hun rykkede til Fyn.

Judith Mølgaard udgør som direktør den øverste ledelse på OUH sammen med administrerende sygehusdirektør Niels Nørgaard Pedersen, direktør Peder Jest, direktør Kim Brixen, direktør Michael Dall og direktør Torben Hedegaard Jensen.

Alle direktører i direktionen på OUH refererer direkte til regionsdirektør Jane Kraglund.

Fakta om OUH

Odense Universitetshospital har et samlet budget på cirka 6,6 mia. kr., cirka 100.000 indlagte patienter årligt og omkring 1 mio. ambulante besøg.

OUH består af universitetshospitalet i Odense, specialsygehuset i Svendborg, sygehusenheden i Nyborg og sygehusenheden på Ærø, og beskæftiger i alt cirka 8.600 medarbejdere.

Stillingen som direktør på Odense Universitetshospital vil blive opslået med henblik på ansættelse 1. juli 2018 eller snarest derefter.

Foto af Judith Mølgaard

Yderligere oplysninger:

Direktør Judith Mølgaard, Odense Universitetshospital, mobil 21 79 25 96

Regionsdirektør Jane Kraglund, Region Syddanmark, mobil 28 99 32 40

Administrerende sygehusdirektør Niels Nørgaard Pedersen, Odense Universitetshospital, mobil 20 28 20 71