Michael Evan Goodsite ny koncerndirektør for Regional Udvikling

Regionsrådet i Region Syddanmark har på regionsrådsmødet i aftes sagt ja til at ansætte Michael Evan Goodsite som ny koncerndirektør for Regional Udvikling i Region Syddanmark.

46-årige Michael Evan Goodsite bliver ny koncerndirektør for Regional Udvikling i Region Syddanmark.

Det står klart, efter et enigt regionsråd valgte at godkende ansættelsen på regionsrådsmødet 25. januar.

Regionsrådsformand Stephanie Lose (V) er glad for, at Region Syddanmark med Michael Evan Goodsite får en kompetent og erfaren koncerndirektør:

- Michael Evan Goodsite har et imponerende CV, og han har i mange år arbejdet med daglig og strategisk ledelse. Han er vant til at være leder i en større offentlig organisation, og regionsrådet er ikke i tvivl om, at hans store erfaring vil komme Region Syddanmark til gode nu og i fremtiden, siger hun.

Kommer fra Syddansk Universitet

Michael Evan Goodsite kommer fra en stilling som institutleder og professor på Institut for Teknologi og Innovation ved Syddansk Universitet – en stilling, han har bestridt siden 2014. Michael Evan Goodsite ser frem til de nye udfordringer som koncerndirektør for Regional Udvikling i Region Syddanmark:

- Jeg glæder mig til at komme i gang med at implementere den nye vækst- og udviklingsstrategi i samarbejde med regionsrådet, Syddansk Vækstforum, kollegerne, borgerne og andre interessenter. Jeg ser frem til at sikre, at uanset hvor man er i regionen, løfter vi i fællesskab. Vi skal tage fat i udfordringerne ved at se muligheder og innovative løsninger, så det gode liv kan sikres for alle borgere – uanset hvor i regionen man bor, og uanset hvilken sektor man arbejder i, siger han.

Ekspertise inden for vigtige områder

Regionsdirektør Jane Kraglund er glad for, at det første medlem af den nye direktion nu er fundet:

- Michael Evan Goodsite har opbygget både national og international ekspertise inden for mange forskellige områder, heriblandt klima, energi og miljøteknologi. Det er områder, der har en høj prioritet inden for Regional Udvikling i Region Syddanmark. Samtidig har han solid ledelseserfaring med i bagagen, og jeg ser frem til, at han som koncerndirektør og medlem af den nye direktion vil skabe resultater for vores region, siger hun.

Michael Evan Goodsites første arbejdsdag bliver 1. marts. Her vil han træde ind i den nye tværgående direktionsmodel, som trådte i kraft 1. januar 2016. Michael Evan Goodsite vil som koncerndirektør for Regional Udvikling referere til regionsdirektør Jane Kraglund.

Fakta om Michael Evan Goodsite

Michael Evan Goodsite er født i 1969 i USA. Han er bl.a. civilingeniør i miljøteknologi fra SDU og har en Ph.d. i klima og miljø samt en MBA i global management.

Michael Evan Goodsite har mange års erfaring med daglig og strategisk ledelse i offentlige institutioner. Han var blandt andet institutleder på Institut for Fysik og Kemi ved Syddansk Universitet frem til 2008, hvorefter han blev vice-forskningschef og Ph.d. programleder ved en afdeling i Danmarks Miljøundersøgelser ved Aarhus Universitet.

Han blev i 2011 institutleder og professor ved AU Herning, samtidig med han var direktør for The Nordic Center of Excellence for Nordic Strategic Adaptation Research (NORD-STAR). Senest har Michael Evan Goodsite siden 2014 været institutleder og professor på Institut for Teknologi og Innovation ved Teknisk Fakultet på Syddansk Universitet.
Michael Evan Goodsite bestrider derudover 13 forskellige nationale og internationale tillidsposter og udnævnelser inden for bl.a. energi, klima og innovation.

Michael Evan Goodsite er gift og har tre børn.

Billede af Michael Evan Goodsite her (NB: Billedet skal krediteres Tine Harden).

Regionsrådsformand Stephanie Lose (V), Region Syddanmark, tlf. 25 33 09 82

Regionsdirektør Jane Kraglund, Region Syddanmark, tlf. 28 99 32 40

Kommende koncerndirektør for Regional Udvikling Michael Evan Goodsite, Region Syddanmark, tlf. 60 11 25 57

Kontaktoplysning