Husstandsomdelt folder om fremtidens sygehusstruktur i Region Syddanmark

Nu får alle syddanskere nem adgang til mere viden om fremtidens sygehusstruktur i Region Syddanmark. Lørdag den 12. september dumper en folder ind i postkasserne hos de knap 600.000 husstande i regionen.

”Forandringerne i Region Syddanmarks sygehusstruktur kommer til at berøre alle syddanskere. For eksempel vil mange opleve at de får længere til sygehuset – omvendt vil de blive mødt af dygtige speciallæger i akutmodtagelsen på sygehuset. Vi har valgt at udarbejde folderen for at give klar besked om det sundhedsvæsen, der er parat til at tage sig af syddanskerne, hvis de bliver syge”, siger regionrådsformand Carl Holst (V).

Folderen beskriver bl.a., hvordan regionens sygehuse kommer til at se ud i fremtiden. Den oplyser, hvilke sygehuse, der placeres hvor – og hvilke typer skader, der behandles på det enkelte sygehus. Man kan også blive klogere på, hvad forskellen er på ambulancer, læge- og akutbiler – og se, hvor de er placeret. Og så sætter folderen fokus på psykiatrien, som skal udbygges, ligesom de ambulante behandlingstilbud skal forbedres.

Lørdag den 12. september dumper  en folder ind i postkasserne hos de  knap 600.000 husstande i regionen. Foto: Jørgen Diswal

Lørdag den 12. september dumper en folder ind i postkasserne hos de knap 600.000 husstande i regionen. Foto: Jørgen Diswal

Alle borgere i Sønderborg-området – husstande med Sønderborg-postnummer - får tilsendt en ekstra folder, hvor fremtiden for sygehuset i Sønderborg er forklaret mere detaljeret.

” Der har været en del diskussion i pressen om fremtiden for sygehuset i Sønderborg. Det har medvirket til at skabe usikkerhed blandt borgerne i Sønderborg om, hvilke opgaver, sygehuset skal løse. Men planerne for sygehuset ligger klar. Vi har derfor valgt at lave en særskilt folder, der forklarer mere detaljeret om fremtidens sygehus i Sønderborg”, siger Carl Holst.

For at nå ud til flest mulige syddanskere vil der udover den husstandsomdelte folder også være annoncer og artikler i Region Syddanmarks egne magasiner, annoncer i lokale og regionale medier samt hængeskilte i busser og web-bannere. På den måde vil de fleste syddanskerne få mulighed for at blive klogere på fremtidens sygehusstruktur i regionen.

Sammen med folderen modtager syddanskerne også en magnet til at sætte op på køleskabet. Magneten indeholder vigtige telefonnumre til bl.a. egen læge og vagtlægen.

Fakta:

• Folderen om fremtidens sygehusstruktur kommer ud til 573.623 husstande i Region Syddanmark. Borgere med ”Nej tak til reklamer”-skilte modtager også folderen.
  • Folderen om Sønderborg Sygehus kommer ud til 37.613 husstande
  • Informationskampagnen koster i alt 2.2 mio. kr.