Billigere til arbejde for Region Syddanmarks ansatte

I samarbejde med DSB og Sydtrafik tilbyder regionen et såkaldt erhvervskort, der er en billigere måde at have et pendlerkort på. Betalingen sker nemlig gennem et træk på lønsedlen – før der er trukket skat.

- Det her er selvfølgelig en god ordning for dem, der allerede bruger offentlig transport til og fra arbejde. Men jeg håber, at det også kan lokke flere af regionens ansatte til at bruge bus og tog, siger regionsrådsformand Carl Holst (V), der for et år siden satte gang i arbejdet med at skabe en række nye attraktive tilbud til medarbejderne.

Med erhvervskortet kan medarbejderne spare op mod 60 % af udgiften til et pendlerkort - eller typisk mellem 1200 og 1500 kr. årligt. Der er flest penge at spare, hvis man har under 24 kilometer til arbejde. Har man længere til arbejde, kan man nemlig få et skattemæssigt befordringsfradrag.

Forventningen er, at ca. 10 % af de ansatte vil tage imod det nye tilbud.

Yderligere oplysninger fås hos:

Løn- og forhandlingskonsulent, Jesper D. Petersen, 29 20 13 61