Der vil fortsat være aktivitet på regionens vaskerifaciliteter i Vejle

De Forenede Dampvaskerier har lejet Region Syddanmarks vaskeribygninger i Vejle. Her vil de producere vaskeriydelser til offentlige kunder og samtidig bevare 25-30 vaskeriarbejdspladser i Vejle.

Der skal også fremover drives vaskeri på regionens vaskeri i Vejle, der ellers stod til lukning 1. januar 2020. Det står klart, efter De Forenede Dampvaskerier (DFD) har skrevet under på en aftale med Region Syddanmark om at leje regionens vaskerifaciliteter i Vejle til produktion af beklædning og linned. Det forventes at give beskæftigelse til 25-30 medarbejdere.

Beslutningen om udlicitering af regionens vaskeriopgaver blev truffet i november 2018 og indebærer, at regionens eget vaskeri, Syddanske Vaskerier, lukker pr. 1. januar 2020.

Lejemål sikrer 25-30 arbejdspladser

Samtlige vaskerimedarbejdere i Syddanske Vaskerier er her til morgen blevet informeret om nyheden vedrørende lejeaftalen med De Forenede Dampvaskerier. Det var en nyhed, som blev vel modtaget. Med placeringen af de nye aktiviteter i De Forenede Dampvaskerier bliver vaskeriet i Vejle også et muligt fremtidigt arbejdssted for en række af de nuværende medarbejdere i Syddanske Vaskerier.

Det glæder regionsrådsformand Stephanie Lose, at De Forenede Dampvaskerier placerer en del af deres produktion i Vejle:

- Det er rigtig positivt, at DFD ser muligheder i at leje regionens vaskerifaciliteter i Vejle og fortsat vil drive vaskeri i byen. Det skaber 25-30 arbejdspladser, som jeg er sikker på, at nogle af vores dygtige og erfarne medarbejdere i Syddanske Vaskerier vil lægge billet ind på.

Yderligere information:

Regionsrådsformand Stephanie Lose (V), Region Syddanmark.
Økonomidirektør Mogens Sehested Kristensen, Region Syddanmark, mobil 29 20 11 50
Divisionsdirektør Hanne Selsholt Britz, De Forenede Dampvaskerier, mobil 22 49 17 40

Kontaktoplysning

Stephanie Lose