Kortvarige telefonproblemer i Region Syddanmark

TDC’s telefon-netværk i Region Syddanmark har været ramt af fejl, og det har påvirket telefonforbindelserne med og på sygehusene i regionen. Nettet er nu oppe og køre igen.

TDC har haft problemer med deres netværk mellem 12:40 og 14:00. Ifølge TDC har 2G og 3G netværket har været ramt, men ikke 4G og fastnet.

Telefonproblemer har ramt dele af regionen

Teleproblemerne betyder, at nogle borgere i Syd- og Sønderjylland, Vestjylland samt Trekantområdet ikke har kunnet komme i kontakt med sygehusene og 1-1-2. Ligesom man på sygehusene i disse områder har problemer med at ringe internt.

Meldingerne fra TDC og sygehusene er, at telefonerne virker igen.

Problemet skal diskuteres med TDC

Koncerndirektør i Region Syddanmark Kurt Espersen er frustreret over, at der fortsat opstår fejl hos TDC, der påvirker driften af sygehusene:

- Vi har haft endnu et udfald på telefonnettet i regionen, og det tager jeg sammen med de andre udfald med til vores planlagte møde med TDC. Det var en alvorlig sag i forvejen, og den er ikke blevet mindre alvorlig af det seneste udfald, og den må vi håndtere på vores kommende møde.

Region Syddanmark holder mødet indenfor de nærmeste par dage.

Kan borgere ikke komme igennem så mød op på sygehuset

Skulle man som borger ikke kunne komme i kontakt med sygehusene herunder skadestuen og vagtlægen, som følge af netværksproblemer, så skal man bare møde op på sygehuset. 1-1-2 skal kun bruges til akut nødstilfælde.

Kurt Espersen

Koncerndirektør