Lene Borregaard ny HR-direktør i Region Syddanmark

Lene Borregaard, som har været konstitueret HR-direktør siden september 2016, forlader nu stillingen som vicedirektør i Region Syddanmark for fuldt ud at lægge kræfterne i Koncern HR.

Region Syddanmark har ansat Lene Borregaard som ny HR-direktør. Lene Borregaard er 43 år og kommer fra en stilling som vicedirektør i regionen. Hun tiltræder stillingen som HR-direktør 1. maj 2017.

HR-direktørstillingen har været ledig siden Carsten Lysdahl Søgaard forlod den 31. august 2016.

Den gode arbejdsplads

Region Syddanmark har for nylig vedtaget otte pejlemærker for drift og udvikling af regionen. Ét af dem lyder: ”Region Syddanmark er en god arbejdsplads”.

Koncerndirektør Rikke Vestergaard, som er Lene Borregaards nærmeste leder, lægger vægt på, at netop dette pejlemærke er en særlig opgave for HR-direktøren:

- Det er en særdeles kvalificeret leder, vi har ansat i Koncern HR. Lene Borregaard har et indgående kendskab til arbejdspladsen og den måde, vi hele tiden søger at skabe de bedst mulige vilkår for vores flere end 26.000 medarbejdere. Lene Borregaard er stærk til processer, og hun lægger vægt på betydningen af samarbejdssystemet. Samtidig er der ingen tvivl om, at én af de vigtigste opgaver er at have fokus på driften og samarbejdet på tværs af sygehusene og resten af organisationen, og her har hun allerede vist én af sine styrker.

Der var 29 ansøgere til stillingen.

En stabil og udviklende arbejdsplads

Som HR-direktør bliver Lene Borregaard ansvarlig for Koncern HR, som med sine 84 medarbejdere blandt andet har det overordnede, strategiske ansvar for arbejdsmiljø, løn, rekruttering og udvikling af regionens ledere. Også understøttelsen af samarbejdssystemet samt Hovedudvalget ligger i Koncern HR.

Lene Borregaard glæder sig til udfordringerne:

- Jeg har som konstitueret direktør igennem otte måneder haft mulighed for at stifte bekendtskab med de udfordringer, der ligger på HR-området i Region Syddanmark. Øverst står forpligtelsen til at understøtte organisationens bestræbelser på at skabe en god og velfungerende arbejdsplads. Det betyder, at samarbejdet med sygehusene er vigtigt. Samtidig vil jeg have fokus på at skabe en HR afdeling, der har det udsyn, der skal til, for at sikre fortsat udviklingskraft i regionen.

Fakta om Lene Borregaard

Lene Borregaard har mere end 14 års erfaring inden for ledelse, direktionsbetjening og politisk betjening. Lene Borregaard blev i 2003 ansat i det daværende Ribe Amt, hvorfra hun efter strukturreformen i 2007 fulgte med til Region Syddanmark, først som afdelingschef i HR afdelingen, siden som leder af råds- og direktionssekretariatet.

Lene Borregaard er uddannet cand. scient. pol. fra Aarhus Universitet i 2000.

Lene Borregaard er gift med Henrik. Sammen har de to børn på 1 og 6 år. Familien bor i Kolding.

Koncerndirektør Rikke Vestergaard, Region Syddanmark, mobil 40 20 37 48.

Ny direktør for Koncern HR, Lene Borregaard, Region Syddanmark, mobil 29 20 11 07.