Regionsrådsmedlem Stephanie Lose misbrugt i forfalskede mails

Regionsrådsmedlem Stephanie Lose (V) er blevet misbrugt som afsender af en række forfalskede mails og sms’er. Region Syddanmark har derfor tirsdag meldt sagen til politiet og bedt dem efterforske, om der er foregået noget strafbart.

Sagen drejer sig om en sundhedsprofessionel, der i forbindelse med åbningen af en privat klinik, har haft en konsulent til at stå for kontakten til Region Syddanmark. Ifølge dokumenter, som regionen er i besiddelse af, giver konsulenten overfor den sundhedsprofessionelle indtryk af, at vedkommende gennem mere end et halvt år har korresponderet med Stephanie Lose via mails og sms’er. Sagen er imidlertid den, at Stephanie Lose overhovedet ikke har haft kendskab til sagen eller korrespondancen. Hele korrespondancen er opspind og baseret på falske mails og sms’er angiveligt skrevet af Stephanie Lose.

Det fremgår blandt andet af de forfalskede mails og sms’er, at Stephanie Lose lover, at en kontrakt er undervejs omkring samarbejde mellem regionen og den sundhedsprofessionelle. Det fremgår også af de forfalskede mails og sms’er, at møder gang på gang bliver aflyst af forskellige årsager.

Region Syddanmark finder, at det er groft at misbruge et regionsmedlem til at vildlede en tredjepart. Regionen har derfor meldt sagen til politiet og anmodet politiet om at efterforske, om der er begået noget strafbart. Der er intet, der tyder på, at den sundhedsprofessionelle har været vidende om forfalskningerne.

Korrespondancen skulle angiveligt have fundet sted fra efteråret 2013 og frem til nu.

Regionrådsmedlem Stephanie Lose (V), Region Syddanmark, mobil 25 33 09 82

Vicedirektør Lene Borregaard, Region Syddanmark, mobil 29 20 11 07