Åbningsreception af ny lægeklinik på Ærøskøbing Sygehus

Region Syddanmark inviterer til åbningsreception af ny lægeklinik på sygehuset i Ærøskøbing.

Den nye lægeklinik vil fremover blive betjent af to praktiserende læger.

Til åbningsreceptionen vil der være taler ved bl.a. regionsrådsformand Carl Holst (V) og borgmester i Ærø Kommune, Karsten Landro (K). Herudover vil der være en kort briefing om den nye klinik og om lægedækningen på Ærø.

Arrangementet finder sted: Tirsdag 26. januar 2010 kl. 12.00 i den nye lægeklinik på Ærøskøbing Sygehus, Sygehusvejen 18, 1. sal, 5970 Ærøskøbing.

Fra kl. 13.30-15.30 vil der være åbent hus for øens borgere.

Der vil være mulighed for at komme rundt på klinikken og tale med de praktiserende læger.

I forbindelse med arrangementet for øens borgere senere på eftermiddagen, vil der også være rundvisning på sygehuset.

Pressen er velkommen til at deltage.

Fakta

Den nye lægeklinik er placeret på øens sygehus, hvilket giver mulighed for et tæt samarbejde mellem sygehuset og de praktiserende læger.

Tidligere var der tale om en solopraksis i Ærøskøbing, men i forbindelse med etableringen af en lægeklinik på sygehuset, er der nu plads til tre læger. Som udgangspunkt vil der dog kun være to.

Udover den nye lægeklinik på sygehuset er der også praksis i Marstal, hvor der netop er tiltrådt en ny læge. Det betyder, at der nu er tre praktiserende læger i Marstal.