Svendsen formand for sundhedsvisionsudvalget

Region Syddanmarks særlige udvalg vedrørende Ny vision for Region Syddanmarks sundhedsvæsen holdt konstituerende møde onsdag 10. februar 2010.

Poul-Erik Svendsen (S) blev på mødet formand for det udvalg der skal rådgive regionsrådet i processen med udarbejdelse af en ny vision for sundhedsvæsenet i Region Syddanmark. Næstformand blev Kristian Grønbæk Andersen (R).

"Jeg glæder mig enormt meget til opgaven, fordi det er en vigtig opgave at få beskrevet, hvad det er for et serviceniveau vi ønsker på vores sygehuse," siger Poul-Erik Svendsen og uddyber:

"En af de første opgaver bliver at lave en overordnet visionsbeskrivelse for det syddanske sygehusvæsen. Senere går vi ind og kigger på standarder for de enkelte sygehusfunktioner, herunder standarder for kvaliteten på skadestuebehandlingen og mammografiscreeningen," forklarer han.

Formålet med udarbejdelsen af en ny vision er at sikre en bred forankring og ejerskab til visionen hos regionsrådet, ledelser og medarbejdere i sundhedsvæsenet samt borgere og patienter.

Regionsrådet nedsatte på sit første møde 25. januar otte rådgivende udvalg, og det er disse udvalg der nu er ved at konstituere sig. De særlige udvalg fungerer som forberedende og rådgivende for regionsrådet.