Følg - og deltag - i regionsrådsvalget

Tirsdag aften er der mulighed for at følge med i regionsrådsvalget og selv komme med kommentarer. Region Syddanmark inviterer nemlig til valgaften på regionens hjemmeside og ved hjælp af det sociale netmedie Twitter.

På valgaftenen er der nyheder og opdateringer på www.RegionSyddanmark.dk/valg09 hele aftenen og natten.

Samtidig vil der også løbende være kommentarer på Twitter.

Og netop med Twitter bliver det muligt selv at være medkommentator på aftenens udvikling. I regionens valgcafe – der er placeret i regionsrådssalen i Vejle - er der opsat en storskærm, der skifter mellem forskellige valginformationer. En af de sider, der vil blive vist, er en kommentarside, der indsamler alle de ’tweets’, der handler om valget i Region Syddanmark.

Det eneste der kræves er, at man har en Twitter-profil. Tjenesten er gratis, og det tager ikke mange sekunder at tilmelde sig.

Find og følg profilen ’RSyddanmark’ der er regionens officielle twitterprofil. Der vil der, så ofte der er muligt, blive twittet om valgaftenens små og store begivenheder, hændelser og resultater.

Som nævnt vil det være muligt selv at komme med egne kommentarer på storskærmen i regionsrådssalen.

Det kræver at man i sine tweets tilføjer et ’hashtag’ – som helt enkelt er: #RSvalg09

Via hjemmesiden www.Twitterfall.com vil alle de markerede tweets nemlig blive samlet op, og jævnligt præsenteret på storskærmen i regionsrådssalen.

Aktuelle links:
www.regionsyddanmark.dk/valg09

www.twitter.com

www.twitterfall.com
(sæt language til ”Any” og search til #rsvalg09)

Regionens twitterprofil er: RSyddanmark
Aktivt hashmark til storskærm: #RSvalg09